Today we've got some awesome activities to keep learning about the Animal Kingdom. We are going to learn about two new Animal Classes:
Reptiles and amphibians!
Reptiles and amphibians are both vertebrates, and they are oviparous, which means that they reproduce laying eggs. They can look very similar, but they have some characteristics that may help us difference them.
Los reptiles y los anfibios son los dos vertebrados, y son ovíparos, lo que significa que se reproducen poniendo huevos. Se parecen mucho, pero tienen algunas características que nos ayudan a diferenciarlos.
🐊 🐍 Reptiles🐢 🐲
→They can live on the land, like lizards and snakes, or in the water, like turtles.
Pueden vivir en la tierra, como los lagartos y las serpientes, o en el agua, como las tortugas.
Now it's time to see what you've learned. You have to do the exercise 1 in page 44 of the book. If you do it on the Digital Book you can also do exercise number 2 if you want. If you can´t access the Digital Book you can download the PDF file:
Ahora toca ver lo que habéis aprendido. Tenéis que hacer el ejercicio 1 de la página 44 del libro. Si lo hacéis en el Libro Digital también podéis hacer el ejercicio 2 si queréis. Si no podéis acceder al Libro Digital podéis descargaros el PDF:
Once you've finished the activity, you have to play a game where you need to guess the animals names. And also, there are two animals that are not reptiles or amphibians. Can you tell which ones they are?
Una vez que hayáis terminado el ejercicio, tenéis que jugar a un juego en el que tenéis que adivinar los nombres de los animales. Además, hay dos animales que no son reptiles ni anfibios. ¿Sabríais decir cuáles son?
And now the last activity of the day. We are going to make our own... Y ahora la última actividad del día. Vamos a hacer nuestras propias...
...Crocodile puppet! ...¡marionetas de cocodrilos! You just have to download and print the next template (or trace it from the screen, like I've done). Simplemente os tenéis que descargar e imprimir la siguiente plantilla (o calcarla de la pantalla, como he hecho yo)